Atpakaļ pie jaunumu saraksta

“Test World” veic vasaras riepu testu izmērā 225/45 R17.

“Test World” veic vasaras riepu testu izmērā 225/45 R17.

“TestWorld” ir organizācija ar testēšanas ekspertiem, kas atrodas Somijā. Uzņēmums veic gan vasaras, gan ziemas riepu testus iekštelpu trasēs un ārā.

Jaunākais TestWorld tests, kurā piedalījās 16 dažādu cenu kategoriju vasaras riepas

Daudzu valstu lielākie auto nozares žurnāli un organizācijas veic savus riepu testus, un viens no tiem ir Somu “TestWorld”, kurš savu jaunāko vasaras riepu testu veicis trasē pie Johanesburgas (Dienvidāfrikā). Pamatā Somu uzņēmums veic dažāda veida testus visu cauru gadu, izmantojot īpaši izbūvētas trases, kurām var pielāgot ziemas apstākļus pat vasarā. Šos pakalpojumus izmanto arī daudzi ražotāji, lai pieredzējušas inženieru grupas novērtētu gan riepas, gan transportlīdzekļus un sniegtu tām sertifikātus un atzinumus. 

Jaunākajā testā piedalījās šādu modeļu vasaras riepas:

Modelis Pozīcija

Michelin Pilot Sport 4 1. vieta

Nokian Hakka Black 2. vieta

Falken Azenis FK510 3. vieta

Continental Premium Contact 6 4. vieta

Bridgestone Turanza T005 5. vieta

Vredestein Ultrac Vorti 6. vieta

Hankook Ventus S1 Evo2 K117 7. vieta

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 8. vieta

Dunlop Sport Maxx RT2 8. vieta

Kumho Ecsta PS71 8. vieta

Pirelli Cinturato P7 11. vieta

Cooper Zeon CS8 12. vieta

Yokohama ADVAN Sport V105 13. vieta

Nankang AS-2+ 14. vieta

Triangle Sportex TSH11 15. vieta

Gislaved Ultra * Speed 16. vieta

Labākos rezultātus testā ieguva premium klases riepas no Michelin un Nokian, kas jau bija gaidāms. Taču ekspertus pārsteidza Falken riepas, kas ieguva pārsteidzoši labus rezultātus šī gada testos, kopvērtējumā iegūstot trešo vietu un apsteidzot vairākus dārgākus konkurentus. Rezultātu nodrošināja ļoti īsais bremzēšanas ceļa garums uz slapjas virsmas. 

Tā kā jau eksperti bija paredzējuši, ļoti labus rezultātus parādīja arī Contintental un Bridgestone riepas. Savukārt Hankook un Kumho riepas kopvērtējumā varēja iegūt vēl augstākus rezultātus, bet relatīvi vājā saķere uz slapjas virsmas bija klupšanas akmens. Lai gan abi modeļi testa mašīnu apstādināja diez gan ātri, abiem bija grūtības ar akvaplanēšanu, un visi trīs testa piloti teica, ka tām nebija laba vadamība. 

Braukšanā uz slapjas virsmas optimālu drošību nevarēja nodrošināt Nankang un Triangle riepas, lai gan eksperti norāda, ka pēdējos gados Āzijas ražotaju riepas ir kļuvušas labākas. Tapat nepatīkami pārsteidza Gislaved riepas, kas ražošanā izmanto Continetal tehnoloģijas. Zviedru zīmola riepas parādīja ļoti zemus rezultātus vairākās disciplīnās, kā rezultātā kopvērtējumā ierindojās pēdējā vietā. 

Testēšanas kategorijas


Bremzēšanā uz slapja seguma, kā jau iepriekš minēts, labāko rezultātu parādīja Falken vasaras riepas, kad, braucot uz 80km/h, bremzēšanas ceļš bija vien 26,8 metri. Hankook, Michelin un Pirelli iekļāvās 27 metros, savukārt Vredestein, Goodyear, Bridgestone, Dunlop un Triangle bremzešanas ceļš bija 28 līdz 28.5 metri. Pēdējo vietu šajā disciplīnā ieguva Yokohama riepas ar 29.1 metrus garu bremzēšanas ceļu. 

Vadāmībā uz slapja asfalta pēdējā vietā bija Gislaved vasaras riepas, braucot trasē ar apļa laiku 29 sekundes. Augstākais vērtējums bija Bridgestone un Vredestein riepām, ar kuru testa mašīna apli varēja izbraukt 27.3 sekundēs. Labus rezultātus ieguva arī Michelin, Falken, Hankook un Dunlop riepas. 


Akvaplanēšanas tests tiek veikts, braucot pa trasi ar lielu ūdens daudzumu un fiksējot ātrumu, kurā pazūd saķere ar ceļa segumu jeb sākās akvaplanēšana. Labākie rezultāti bija Michelin riepām, sasniedzot ātrumu 88.5km/h, un ar 16. vietu  (Gislaved) starpība ir 7,5km/h liels ātrums. Goodyear sasniedza 86.4km/h lielu ātrumu, Dunlop  un Vredestein 86.2km/h, Falken 85,1km/h, Yokohama 84,2km/h Bridgestone 84km/h, Pirelli 83km/h, Triangle 81.6km/h.

Eksperti vērtēja arī braukšanas kvalitāti, dodot punktus skalā no 1 līdz 10. Lielākā daļa testa dalībnieku ieguva augstus vērtējumus, proti, Bridgestone, Michelin un Nokian ieguva augstāko vērtējumu – 10, Continental, Goodyear un Vredestein – 9, Dunlop, Falken, Hankook, Pirelli, Yokohama ieguva vērtējumu 8.  Zemāko vērtējumu ieguva Gislaved  - 3, Kumho, Nankang, Cooper un Triangle ieguva vērtējumus no 4 līdz 6.


Braucot pa sausu asfaltu, bremzēšanas ceļš tika mērīts, braucot ar ātrumu 90km/h. Īsākais bremzēšanas ceļš bija Hankook, Michelin un Vredestein riepām – 31,8 metri. Daudziem modeļiem bremzēšanas ceļs bija 32 metru robežās, un lielākais bremzēšanas ceļa garums starp visiem testa dalībniekiem bija 35metri, ko ieguva trīs modeļi – Triangle, Nankang un Gislaved. Tāpat šie modeļi ieguva salīdzinoši sliktus rādītājus braukšanas kvalitātē uz sausa asfalta, iegūstot tikai no 3 līdz 6 punktiem. Augstākos vērtējumus šajā kategorijā ieguva Continental, savukārt otru augstāko – 9 punktus – Michelin un Nokian. Arī Falken, Hankook bija labi vērtējumi, 8 punkti.

Trokšņa līmeņa testā klusākās riepas bija Falken, Gislave un Cooper – iegūstot 61.9dB skaļumu. Vidēji lielākai daļai testa dalībnieku skaļums bija 62 - 63 dB robežās. Skaļākas bija tik Nankang un Yokohama riepas. 


Visbeidzot, ekonomijas testā labāko rezultātu ieguva Bridgestone riepas, nemaz nepalielinot automašīnas degvielas patēriņu. Tas ir diez gan pārsteidzošs rezultāts, jo parasti var novērot, ka ekonomiskākās ir tās riepas, kurām citās kategorijās ir sliktāki rezultāti, kā to parādīja Gislaved, piemēram. Ekonomiskas ir arī Dunlop, Goodyear, Falken un Pirelli vasaras riepas. Neekonomiskākās šajā testā bija Yokohama, kas palielināja degvielas patēriņu par 5.7%. 

Specifika

Riepu testos riepas tiek testētas īpašos apstākļos, un eksperti tās vērtē kritiski, dažu metru vai sekunžu atšķirība ir izšķiroša. Vēršam uzmanību, ka ikdienas braukšanā rezultātu atšķirības nav tik būtiskas, un vairākās kategorijās starpības ir nenozīmīgas. Dažādos testos viens un tas pats modelis var iegūt citus vērtējumus, jo atšķiras gan mašīnas, gan testešanas vietas.

Tāpat par riepām var sacīt, ka tās ir “vidusceļš”. Veidojot riepu, ir teju neiespējami to izveidot tādu, lai tā būtu laba visās kategorijās, proti, ja tai būs laba saķere un bremzēšana, tad tā nebūs ekonomiska un otrādi. Rezultāti katram ir jāvērtē individuāli, skatoties pēc sava braukšanas stila un vajadzībam.

Sazinies ar mums, un mēs piemeklēsim Tev  labākās riepas! Apskaties piedāvājumu te.
 Avots: http://colesa.ru/test/57202 

Saistītie raksti