Vasaras riepas

Tiklīdz pazūd pēdējie sniegi un gaisa temperatūra ir stabili virs +7 grādiem, nekavējies un brauc ar vasaras riepām

Ieskaties! Šīs sezonas aktuālie piedāvājumi!

Vasaras riepu tipi

Atkarībā no ceļa apstākļiem un prasībām, riepas savstarpēji atšķiras pēc protektora zīmējuma. Protektorus nosacīti var iedalīt trīs tipos un katram no tiem ir savas priekšrocības un trūkumi.

Simetrisks protektors

Riepas protektora nosacītā iekšmala un ārmala ir vienādas, tātad – simetriskas.

Priekšrocības:

  • paaugstināta izturība,
  • ilgāks kalpošanas laiks,
  • ekonomiskums,
  • lieliska noturība uz ceļa,
  • braukšanas komforts.

Trūkumi:

  • vidēji vadāmības rādītāji,
  • samazināta akvaplanēšanas pretestība.

Asimetrisks protektors

Riepas protektora nosacītā iekšmala un ārmala ir atšķirīgas, asimetriskas.

Priekšrocības:

  • zems trokšņu līmenis,
  • paaugstināta akvaplanēšanas pretestība,
  • paaugstināta stabilitāte.

Trūkumi:

  • elastīgas sānu malas,
  • mazāka degvielas ekonomija,
  • īsāks kalpošanas ilgums.

virziena protektors

Riepas protektors izstrādāts noteiktam rotācijas virzienam.

Priekšrocības:

  • lieliska vadāmība,
  • paaugstināta akvaplanēšanas pretestība,
  • laba saķere ar mitru segumu,
  • paredzama automašīnas uzvedība ātras braukšanas apstākļos.

Trūkumi:

  • zemāki ekonomijas rādītāji,
  • mazāka triecienizturība,
  • straujāks nodilums.

Vasaras riepas – drošība, dinamika un ekonomija vasaras sezonā!

Vasaras riepas tiek izstrādātas speciāli priekš siltākiem laikapstākļiem un vasarai raksturīgiem ceļu segumu stāvokļiem, gan pēc gumijas sastāva, gan pēc protektora un riepu tehniskās uzbūves. Labas vasaras riepas nodrošinās labākos drošības, dinamikas un ekonomijas rādītājus siltajā sezonā, salīdzinot ar citiem gadalaikiem paredzētajām riepām. Riepu izvēle pie Riepas1 ir ļoti plaša, tāpēc, kad jāmaina vasaras riepas, ir svarīgi saprast gan riepu atšķirības, gan Jūsu vajadzības, lai iegādātās vasaras riepas būtu vispiemērotākās tieši Jums!

Ražotāju ieteikumi

Katram konkrētajam auto modelim ir ražotāja noteikti ieteicamie riepu parametri, pēc kuriem vadīties optimālai riepu izvēlei. Ja Jūsu auto vēl joprojām ir aprīkots ar rūpnīcas diskiem, ieteicams izvēlēties tāda paša izmēra riepas ar kādām Jūsu auto ticis aprīkots no ražotāja.

Šie parametri ir atrodami auto īpašnieka rokasgrāmatā vai uz šiltes, kura parasti atrodama vadītāja durvju pusē vai pie degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē. Iegaumējiet, ka, ja uzstādīsiet riepas, kuras no šiem parametriem būtiski atšķirsies, automašīnas vadāmība, drošība un ekonomija var tikt nopietni samazināta!

Riepu marķējums un parametri

Riepu kvalitāti un atbilstību Jūsu vajadzībām var noteikt pēc sekojošiem parametriem, kuri noradīti pie katra riepu modeļa:

Degvielas patēriņš – uzrāda riepas rotācijas pretestību un degvielas ekonomijas līmeni. Iedala 7 klases - A klasei ir vismazākais degvielas patēriņš, G klasei - visaugstākais.

Saķere – uzrāda riepas saķeri uz slapja ceļa seguma. Izdala 7 klases no kurām A klasei ir augstākais saķeres līmenis, G klasei - zemākais.

Trokšņa līmenis – uzrāda riepas skaļumu pie ātruma 80 km/h, ko mēra decibelos (dB). Jo augstāks šis skaitlis, jo augstāks trokšņu līmenis. Augsts riepas trokšņu līmenis pasliktinās komforta līmeni auto salonā, kā arī vairos kopējo vides skaņas piesārņojumu.

Kā noteikt, kad vasaras riepas ir jāmaina?

Riepu stāvokli un piemērotību drošai lietošanai kopējā satiksmē iespējams noteikt pēc vairākiem faktoriem. Riepas nav lietojamas un ir maināmas, ievērojot šādas pazīmes:

Vasaras riepas protektora dziļums
Ceļu satiksmes noteikumos norādīts, ka satiksmē aizliegts pārvietoties ar vasaras riepām, kuru protektora dziļums ir mazāks par 1,6 mm. Šī prasība nav tikai formāla – pilnīgi vai daļēji nodilis riepu protektors ievērojami pasliktinās automašīnas vadāmību kā uz sausa, tā arī uz slapja ceļa seguma.

Vizuāli riepas bojājumi
Vasaras riepas ir nepiemērotas braukšanai, ja to sānu malās redzamas plaisas vai gaisa burbuļi jeb tā sauktās pumpas – šādi deformētas riepas ir pakļautas pēkšņam plīšanas riskam, kas, sevišķi pie lielākiem ātrumiem, var izraisīt bīstamu situāciju uz ceļa.

Novecojušas vasaras riepas
Riepu gumija nav mūžīga - tā laika gaitā noveco. Pie pareizas uzglabāšanas un ekspluatācijas, maksimālais riepu derīguma termiņš var būt līdz pat 10 gadiem, tomēr vairums ekspertu iesaka to stāvoklim pastiprinātu uzmanību pievērst jau pēc 5 gadiem no ražošanas dienas.

Riepu gumijai novecojot, tā sāk cietēt, kā rezultātā pat vizuāli nenobraukta riepa sniegs ievērojami sliktāku saķeri, bremzēšanas veiktspēju un vadāmību.

Riepas ražošanas informāciju iespējams iegūt uz riepas sānu malas – tā ir četrciparu kombinācija ovālā rāmī aiz DOT marķējuma, kur pirmie divi skaitļi norāda uz ražošanas nedēļu, bet nākamie divi – ražošanas gada pēdējiem diviem skaitļiem.

Konsultējieties ar Riepas1 speciālistiem!

Ja neesiet drošs kādas vasaras riepas Jums būs piemērotākās, vērsieties pie mūsu riepu speciālistiem un saņemiet profesionālu konsultāciju. Mūsu darbinieki palīdzēs Jums atrast riepas, kas būs vispiemērotākās Jūsu vajadzībām!

Populārākie vasaras riepu ražotāji

Vasaras riepas piedāvā daudzi ražotāji, lūk, mūsu daļa no mūsu atlasītajiem ražotājiem:

Un daudzi citi

Kā izvēlēties pareizo zīmolu?

Vasaras riepas piedāvā virkne dažādu ražotāju, tāpēc aktuāls ir jautājums par to, kurš no zīmoliem varētu būt piemērotākais tieši Tavām vajadzībām. Uz šo jautājumu viennozīmīgu atbildi sniegt nav iespējams – cik autovadītāju, tik vajadzību, taču, ja ar auto pārvietojies daudz un dinamiski, kā arī par labu kvalitāti esi gatavs maksāt vairāk, iesakām iegādāties riepas no tā sauktajiem premium klases ražotājiem – Pirelli, Michelin, Dunlop, Continental, Goodyear, Bridgestone.

Nākamajā līmenī atrodamas t.s. vidējās klases riepas, kuras lielākoties ražo premium zīmolu meitas kompānijas, piemēram, Fulda, Uniroyal, General Tire, Kleber un daudzas citas. Tām ir patīkamāka cena, ja salīdzinām ar premium riepām, taču to kvalitāte un drošības līmenis atšķiras vien nedaudz, jo lielākoties meitas kompāniju rīcībā ir informācija un tehnoloģijas no premium ražotājiem, kā arī tiek rūpīgi sekots līdzi ražošanas procesiem. Vidējās klases riepas derēs “ierindas” autovadītājam, kurš pārvietojas gan pa pilsētu, gan lauku ceļiem.

Savukārt tiem, kuri vēlas maksimāli ietaupīt, pieejamas ekonomiskās klases riepas, kuras parasti piedāvā mazāk zināmi ražotāji no Ķīnas, un tās, protams, izceļas ar daudz zemākām cenām un līdz ar to – arī zemāku kvalitātes latiņu. Ja pārvietojies ļoti mierīgi, nedaudz un tikai pa pilsētas ceļiem, vari izvēlēties arī šādas riepas, taču rēķinies, ka to veiktspēja un ilgmūžība ir zemāka, ja salīdzinām ar premium vai vidējās klases riepām.

Jaunas vasaras riepas – virkne priekšrocību

Riepas iespējams iegādāties gan jaunas, gan lietotas, un abām opcijām ir plašs piekritēju loks. Taču, iegādājoties jaunas vasaras riepas, izjutīsi vairākas priekšrocības.

Garantijas serviss

Kā jau tas mēdz gadīties, dažādas preces, tostarp riepas, var būt ar defektiem, un šādos gadījumos ļoti noder garantija – ar tās palīdzību riepas ar defektiem varēsi samainīt, savukārt, iegādājoties lietotas riepas, defektu gadījumā nāksies iegādāties jaunas riepas.

Maksimāli droša un komfortabla pārvietošanās

Jaunas vasaras riepas ne tikai kalpo ilgāk, bet arī piedāvā maksimālu komforta un drošības līmeni, pateicoties pilnīgi jaunam protektoram un tam, ka tās gluži vienkārši ir jaunākas, līdz ar to izceļoties ar labāku izturību un trokšņu līmeni, jo lietotas riepas, ja tās nav pareizi uzglabātas, mēdz būt skaļas un cietas, kā arī trauslas.

Ilgāks kalpošanas laiks

Ir tikai loģiski, ka jauna prece kalpos ilgāk nekā lietota, un tas attiecas arī uz automašīnu riepām – iegādājoties lietotas riepas, jārēķinās, ka tām daļa no protektora jau ir nodilusi, turklāt, ja riepas nav pareizi uzglabātas, to mūžs būs vēl īsāks.

Kad jāliek vasaras riepas?

Atšķirībā no ziemas riepām, kas laika posmā no 1. decembra līdz 1. martam ir obligāta nepieciešamība ikvienam transportlīdzeklim, kura masa nepārsniedz 3.5 tonnas, nav noteikta perioda, kurā vasaras riepas jālieto obligāti – likums nosaka vien to, ka no 1. maija līdz 1. oktobrim nedrīkst lietot riepas ar radzēm. Taču lielākoties vasaras riepas autobraucēji sāk izmantot tad, kad termometra stabiņš stabili pārsniedz 7 grādu atzīmi pēc Celsija.

Līdz ar to atbilde uz jautājumu par to, kad jāliek vasaras riepas, nav konkrēta, taču parasti, ņemot vērā mūsu platuma grādu laikapstākļus, vasaras riepas tiek izmantotas no apmēram aprīļa vidus līdz oktobrim. Taču, kā jau minējām – visu nosaka gaisa temperatūra un laikapstākļi, jo vasaras riepas savas labākās īpašības sasniedz pie noteiktas temperatūras.

Padomi pareizai vasaras riepu uzglabāšanai

Pēc tam, kad vasaras sezona beigusies, aktuāls kļūst jautājums par to, kur un kā vasaras riepas pareizi uzglabāt, jo tieši no tā atkarīgs, cik ilgi un kvalitatīvi tās kalpos nākamajās vasarās. Riepu uzglabāšanai ņem vērā šos padomus:

  • Pasargā riepas no tiešiem saules stariem – tieši saules stari var negatīvi ietekmēt gumijas struktūru, kā rezultātā riepas var sākt plaisāt un kļūst trauslas;
  • Izvēlies piemērotu uzglabāšanas vietu – vislabāk riepu uzglabāšanu veikt vai nu pagrabā, vai auto darbnīcā, jo šajās vietās nav krasu temperatūras svārstību, kā arī tajās nereti ir riepām atbilstoša uzglabāšanas temperatūra – no 0 līdz 15 grādiem pēc Celsija;
  • Nomontētas riepas bez diskiem jāuzglabā vertikālā stāvoklī, kā arī, ja tajās atstāta gaisa kamera, spiedienu nepieciešams samazināt uz pusi. Savukārt, ja riepas tiek uzglabātas ar diskiem, tās jāuzglabā uz sāniem, un tās var arī iekārt. Abos gadījumos riepas vari ielikt arī plastmasas maisos, tādā veidā pasargājot tās no ārējās ietekmes, piemēram, mitruma un putekļiem;
  • Pirms riepu nolikšanas “ziemas miegā” pārliecinies, ka tās nav mitras, jo mitrums var bojāt gan diskus, gan riepas metāla slāņus.

Savukārt, ja riepas tiek uzglabātas, nenomontētas no auto, automašīnu ieteicams novietot uz balstiem, tādējādi samazinot spiedienu uz riepām, ko rada automobiļa svars. Bet, ja šādas iespējas nav, auto ik pēc apmēram trīs mēnešiem nedaudz jāpārvieto, kā arī riepās par aptuveni ceturto daļu jāpalielina spiediens.

Kāds ir nepieciešamais vasaras riepas protektora dziļums?

Jaunas vasaras riepas ir ar aptuveni 6 līdz 8 milimetru dziļu protektoru, taču, ”pateicoties” dažādiem ārējiem apstākļiem, protektors nodilst. Kad protektora dziļums sasniedzis 1.6 mm atzīmi, ir pēdējais laiks meklēt jaunas vasaras riepas – tas ir likumdošanā noteiktais minimālais nepieciešamais vasaras riepas protektora dziļums (ziemas riepām minimālais atļautais protektora dziļums savukārt ir 4 mm).

Taču tas nebūt nenozīmē, ka ar riepām vajadzētu braukt tik ilgi, kamēr sasniegts minimālais atļautais protektora dziļums. Kāpēc? Ņem vērā, ka tieši riepas ir vienīgā automašīnas komponente, kas nodrošina saķeri ar ceļa segumu, līdz ar to riepu stāvoklis ļoti lielā mērā ietekmē gan pārvietošanās komfortu, gan drošību. Un, jo protektors vairāk nodilis, jo sliktāka saķere ar ceļu un līdz ar to – arī automašīnas vadāmība, ko īpaši iespējams izjust uz slapja ceļa seguma. Tieši šī iemesla dēļ virkne ražotāju iesaka iegādāties jaunas vasaras riepas jau tad, kad protektora dziļums sasniedzis 3 milimetru atzīmi.

Kā pārbaudīt protektora dziļumu?

Pirmkārt – riepu stāvokli regulāri nepieciešams pārbaudīt vizuāli, lai pārliecinātos, vai riepām nav radušies kādi bojājumi / defekti, pie reizes uzmanību pievēršot arī protektora nodilumam. Taču šī metode, protams, nevar kalpot kā pilnvērtīga protektora dziļuma pārbaude – lai to izdarītu profesionāli, pieejami digitālie protektora mērītāji, taču izlīdzēties iespējams arī ar, piemēram, monētu – to vari ievietot starp ūdens novadīšanas kanāliem, un, cik dziļi to iespējams ievietot, tik arī dziļš ir protektors. Mērīšanai, protams, vari izmantot arī lineālu vai kādu citu mērierīci.

Lasīt vairāk

Meklēt riepas