Kravas auto un autobusu riepas

Kravas automašīnu, autobusu, piekabju un puspiekabju riepas plašā izvēlē par pievilcīgām cenām

Kā tiek iedalītas autobusu un kravas riepas?

Izvēloties autobusu un kravas auto riepas, primāri jāņem vērā divi galvenie faktori: apstākļi, kādos riepu paredzēts izmantot un to, uz kuras transportlīdzekļa ass riepu nepieciešams uzstādīt. Dažādam pielietojumam paredzētām riepām ir atšķirīga uzbūve un priekšrocības, tāpēc pareiza to izvēle ietekmēs gan kalpošanas laiku, gan veiktspēju noteiktos apstākļos.

Iedalījums pēc asīm

Tiek izdalītas stūrējošās ass (izņemot komunālservisu transportlīdzekļu) riepas, dzenošās ass riepas, piekabes / puspiekabes ass riepas un universālās riepas, kas derīgas visām asīm.


Iedalījums pēc ceļa apstākļiem

Neapšaubāmi, ka liela nozīme ir arī apstākļiem, kādos riepas paredzēts ekspluatēt. Piemēram, pilsētas autobusiem vai preču piegādes transportam nākas bieži bremzēt un atkārtoti uzsākt braucienu, kamēr darbam karjerā svarīgāka ir riepu izturība pret mehāniskiem bojājumiem. Mūsu internetveikalā Tu atradīsi šāda tipa kravas auto riepas:

  • Riepas reģionāliem pārvadājumiem
  • Riepas maģistrāliem pārvadājumiem
  • Pilsētas transporta riepas
  • Bezceļu un on/off road riepas
  • Ziemas riepas

Būtisks aspekts – degvielas ekonomija

Izvēloties riepas savam autoparkam, energoefektivitāte viennozīmīgi ir svarīgs aspekts, kas ļauj būtiski ietaupīt līdzekļus. Īpaši aktuāli tas ir laikā, kad dīzeļdegvielas cenas kļūst aizvien augstākas.

Ietaupi līdz pat 60% degvielas!

Dzenošās un piekabes asis patērē vairāk nekā 85% no visa vilcēja vilces spēka. 35-60% no degvielas patēriņa rada rites pretestība. Šīs vērtības mainās atkarībā no riepu lietošanas veida un to skaita – vilcējam ar puspiekabi un vilcējam ar piekabi izvēlēto riepu ietekme uz degvielas patēriņu ir jūtami atšķirīga.


Kravas riepu iegriešana

Visas Riepas1.lv piedāvājumā esošās jaunās kravas auto riepas ir iegriežamas. Šī procedūra ļauj kravas riepas izmantot vairākkārt, samazinot to izmaksas. Precīzu informāciju par šo procesu (cik dziļi veikt griezumu, cik platam jābūt asmenim, kuras rievas ir paredzēts iegriešanai) iespējams atrast attiecīgā ražotāja mājaslapā.

Kā atšķirt radiālās un diagonālās riepas?

Radiālajās riepās visi kordu slāņi ir uzklāti perpendikulari rotācijas asij, tas ir, virzienā no centra. Diagonālās struktūras riepu slāņi klājas pāri cits citam 45-55 grādu leņķī. Ārēji par šīm uzbūves atšķirībām liecina vien kravas auto riepu apzīmējumi: radiālo riepu apzīmējumā ir iekļauts burts “R”, savukārt diagonālo – svītriņa.


Noteikumi, braucot uz Skandināvijas valstīm ziemā

Skandināvijā kravas automašīnām un autobusiem ziemā ir jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, kurām ir noteikts minimālais protektora dziļums, kā arī tām jābūt ar M+S vai 3PMSF marķējumu. Tomēr ņem vērā, ka prasības, piemēram, minimālais kravas auto riepu protektora dziļums, dažādās valstīs atšķiras.

New Gallery 2021/1/1




    Powered By Cincopa

    Noderīga informācija

    Zemāk uzskaitīti daži būtiskākie fakti, kas attiecas uz kravas riepu izmantošanu. Piemēram, vai zinājāt, ka sabojātu riepu dēļ autovadītāji (MC) var saņemt sliktus atbilstības, drošības un atbildības (CSA) rādītājus?


    MK noteikumi paredz, ka minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums laikposmā, kad CSN neparedz obligātu ziemas riepu lietošanu, autobusiem (M2, M3 kategoriju transportlīdzekļiem) ir 2 mm, bet kravas automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5t, un to piekabēm (puspiekabēm) jeb N2, N3, O3, O4 kategoriju transportlīdzekļiem –1,6mm.

    Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, jebkurām riepām, kas uzstādītas autobusiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5t ir 3mm, bet jebkurām riepām, kas uzstādītas citiem automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5t – 2 mm.

    Atkarībā no konstatēto trūkumu vai bojājumu ietekmes uz satiksmes drošību un vidi tiem var piešķirt šādus vērtējumus: 1. vērtējums – sīks trūkums vai bojājums, kas būtiski neietekmē transportlīdzekļa drošību vai ietekmi uz vidi, un citas sīkas neatbilstības; 2. vērtējums – būtisks trūkums vai bojājums, kas var ietekmēt transportlīdzekļa drošību, pasliktināt ietekmi uz vidi vai apdraudēt pārējos satiksmes dalībniekus, vai citas nozīmīgākas neatbilstības; 3. vērtējums – bīstams trūkums vai bojājums, kurš tieši un tūlītēji apdraud ceļu satiksmes drošību vai ietekmē vidi un kura dēļ aizliegts transportlīdzekli izmantot uz koplietošanas ceļiem.

    MK noteikumu 58. punkts paredz, ka būtiski vai bīstami trūkumi vai bojājumi jānovērš pirms transportlīdzekļa turpmākas izmantošanas uz koplietošanas ceļiem. Savukārt, ja bīstamus trūkumus vai bojājumus nav tehniski iespējams novērst uz vietas, transportlīdzekļa vadītājs, izmantojot evakuatoru vai velkot cietajā sakabē, nogādā transportlīdzekli tuvākajā stāvvietā vai remonta vietā.
    x