Atpakaļ pie jaunumu saraksta

Krievijā testē 195/65 R15 izmēra vasaras riepas

Krievijā testē 195/65 R15 izmēra vasaras riepas

Jaunākie izdevuma “За рулем” vasaras riepu testi 195/65 R15 izmērā. Uzzini, ar ko riepu testi Krievijā atšķiras no Eiropas testiem.

Modeļu izvēle testēšanai

Pirmās no riepām, kas tika izvēlētas testēšanai, bija Nokian Hakka Green 2 un Continental ContiPremium Contact 5. Tie nebūt nav jauni modeļi, taču ik gadu to īpašības tiek uzlabotas. Tāpat Top 5 izvēlē iekrita Bridgestone Turanza T001, kā arī Goodyear EfficientGrip Performance. Vidējā segmentā tiks testētas Yokohama BluEarth-A AE-50 riepas, un Toyo Proxes CF2.

No jaunajiem produktiem izvēlētas Hankook Kinergy Eco otrās paaudzes riepas un Dunlop SP Touring R1. Papildu tam, arī Krievijā populārs zīmols Nordman ar pavisam jauno modeli SX2. Budžeta klases riepas Nitto NT860 arī ir kļuvušas diezgan populāras kaimiņvalstī. Tās ražo japāņu uzņēmums, kas pieder riepu ražotājam Toyo. Tāpat šajā pašā cenu kategorijā ietilpst arī Formula Energy (Pirelli apakšražojums). 

Avots: colesa.ru
 
Šoreiz testā piedalījās Škoda Octavia ar identisku šasiju kā hečbekam Volkswagen Golf, kas ticis izmantots lielākajā daļā “За рулем” riepu testos. Tests notika AvtoVAZ treniņu trasē, un gaisa temperatūra tajā brīdī svārstījās no 20 līdz 27 grādiem. Testēšana notika pagājušogad, un testa dalībnieki bija 2018. gada sezonas riepu modeļi. Tests tika turpināts arī aukstajos mēnešos, kur šie paši modeļi tika pārbaudīti bremzēšanā gan uz sausa, gan slapja asfalta. 

Kā vasaras riepas uzvedas aukstajos mēnešos?

Atsaucoties uz labajiem rezultātiem vasarā, kas iegūti bremzēšanā uz slapja asfalta, eksperti nolēma atkārtot šo testu, bremzējot uz auksta seguma. Maksimālā temperatūra šim testam bija 6 grādi. Tā ir kritiskā temperatūra pārejas posmā, kad nepieciešams mainīt riepas no vasaras uz ziemas un otrādi. 

Rezultāti bija šokējoši. Salīdzinoši zemā temperatūrā, gandrīz visiem modeļiem bremzēšanas ceļa distance palielinājās par vidēji 3 metriem, vai gandrīz 12%. Tā ir vairāk nekā puse no mašīnas garuma!

Papildu tam, iespaidi no testa rezultātiem vasarā bija pilnīgi sabrukuši. Uz aukstā asfalta, īsākais bremzēšanas ceļš bija Dunlop SP Touring R1 riepām. Visi Japānas un Korejas zīmolu modeļu iegūtie vērtējumi tika apgāzti, izņemot Nitto NT 860, kas jebkurā temperatūrā parāda vājāko rezultātu. Interesantākais, ka visi trīs vasaras līderi testa otrajā pusē ieguva ievērojami sliktākus rezultātus, nekā iepriekš. 

Tika vērtēta vēl viena kategorija – saķere un stabilitāte, bremzējot dažādās temperatūrās. Titulu “temperatūras neatkarīgas” riepas bremzēšanā uz slapja asfalta ieguva Bridgestone Turanza T001, kurām, salīdzinājumā ar vasaras testu, rezultāts palielinājās tikai par 4 procentiem. Otrajā vietā ierindojas Toyo Proxes CF2, kam atšķirība bija nedaudz virs 5%, lai gan abi modeļi nebija topu augšgalā vasaras testā. Turpretī, Nokian Hakka Green2 un Continental ContiPremiumContact 5 aukstos laikapstākļos bremzēšanas ceļu pagarināja par gandrīz 20% - pieciem metriem! Līdz ar to parādās sakarība, ka, jo riepas ir labākas uz slapja seguma siltos laikapstākļos, jo sliktākas tās ir aukstā laikā. 

Bet šis bija tikai viens īpašs gadījums, ekspertu intereses dēļ par saķeri uz slapjas virsmas dažādās temperatūrās. Riepas galvenajā testā tika vērtētas arī pēc citiem faktoriem – saķere un bremzēšana uz sausa seguma, rites pretestība, trokšņa līmenis, vienmērīga darbība, izturība un nolietojums – kas bieži vien konfliktē viens ar otru. Tādēļ ražotājiem jāizvēlas optimālais vidusceļš starp visām īpašībām, eksperimentējot ar materiāliem, protektora zīmējumiem un ražošanas tehnoloģiju.

Un ko vajadzētu darīt patērētajam? Protams, izmantot iegūtos rezultātus maksimālam labumam. Vasaras riepas jāizvēlas, ņemot vērā Jūsu reģiona klimatiskos apstākļus un nianses.

Iesildīšanās

Iesildīšanās posmā netiek veikti īpaši testi, bet katras riepas tiek iesildītas, braucot ar tām aptuveni 10 kilometru garu ceļu uz šosejas ar nemainīgu ātrumu 130km/h. Šāda braukšana ir pietiekama, lai ekspertiem radītu priekšstatus par mašīnas uzvedību lielā ātrumā, vai nu braucot pa taisnu posmu, vai apbraucot kādu šķērsli un apdzenot. 
 
Avots: colesa.ru

Šajā testa posmā var novērtēt riepu ekonomiju. Katrs riepu komplekts tiek testēts trijos vai četros testa braucienos ar dažādiem mainīgajiem, kas ir pretēji viens otram. Šeit arī tiek aprēķināts trokšņa līmenis, komforts, braucot pāri plaisām, savienojumiem un bedrēm, kā arī citas nianses.

Visbeidzot, pēdējais vērtējums tiek iegūts, pārvietojoties pa ceļu bez seguma (grants). Tests tiek veikts uz sausa seguma ar slīpumu 12%. Tiek braukts tā, lai izsauktu slīdēšanu, un lai spētu novērtēt, kad tas sākas, cik asi riteņi pagriežas, un vai mazinās saķere.  Šāds testa vērtējums tiek atspoguļots pēc pieprasījuma, kopējā testa rezultātos tas netiek ņemts vērā, jo pamatā riepas ir paredzētas, galvenokārt, asfaltētam ceļam.

Pirmie iespaidi

Stabilitātes testā izceļas Formula, Nokian un Nordman. Uz visām šīm riepām, Škoda turas norādītajā virzienā un neizrāda nekādu reakcijas kavēšanos, griežot stūri. Labus rezultātus parādīja arī Bridgestone, Dunlop, Nitto un Toyo. Tajā pašā laikā, braucot ar Dunlop, automašīnai bija nedaudz aizkavēta reakcija manevrējot. Pēdējai testa dalībnieku trijotnei ir pārmērīga aizmugurējā sānslīde, kas var novest mašīnu pie dažādiem bojājumiem, braucot lielā ātrumā un veicot sarežģītus manevrus. 

Avots: colesa.ru
 
Ekonomijas testā, braucot pa pilsētu, pirmajā vietā ierindojās Toyo, savukārt visvairāk degvielas patērē Formula riepas. Taču tāpat, to starpība ar līderi bija tikai 0.3l/100km, vidējais patēriņš bija 4.6l/100km. Braucot ar 90km/h pozīcijas īsti nemainījās, un starpība starp pirmo un pēdējo vietu bija 0.3.l/100km. Toyo riepām – 4.3l, vairākumam modeļu 4.4l, trijiem 4.5l un Formula 4.6l.

Vairākas riepas izrādījās ļoti klusas – Continental, Dunlop, Hankook, Nordman un Yokohama – braucot tās praktiski nebija dzirdamas. Skaļākās bija Bridgestone riepas.

Braukšanas komfortā un mīkstā braukšanā vairāki modeļi ieguva līdzīgus vērtējumus, lai gan katram bija savi komentāri. Cietākā braukšana bija ar Goodyear – mazas neregularitātes ir jūtamas, piemēram, pārbraucot plaisas un savienojumus, bija izteikti jūtamas vibrācijas.

Bremzēšanas ceļa garums 10 gadu griezumā

Viens no svarīgākajiem testa posmiem ir bremzēšanas ceļa garuma vērtēšana – jo īsāka bremzēšana, jo labāka saķere. Uz dažādiem ceļa segumiem šis lielums ir mainīgs, jo ir ļoti grūti veidot gumiju tā, lai būtu labs rezultāts visos gadījumos. 

Riepas tika vērtētas, braucot uz 80km/h pa slapju asfaltu, savukārt uz sausu ātrums bija 100km/h. Atšķiras bremzēšanas ceļa mērīšanas beigu ātrums – 5km/h, 7km/h, dažreiz pat 10km/h. Šajā testā punkts bija noteikts visiem vienāds 5km/h. Tā mērķis ir izslēgt īstermiņa riteņu bloķēšanu. 

Bremzēšanas ceļa garumu ar īpašu programmu mēra GPS, un tests tiek ieskaitīts tikai tad, ja mašīna sāk bremzēt vienā un tajā pašā vietā, braucot ar tādu pašu ātrumu, iegūstot precizitāti līdz centimetram. Testa rezultāti rāda, ka īsākais bremzēšanas ceļa garums ir Nokian riepām – 24.4 metri. Ļoti tuvu bija Continental ar rezultātu 24.8m. Garākā bremzēšanas distance, 20 metri, bija Nitto riepām. Bridgestone gāja nedaudz labāk, proti, 27.8m. Šādā pašā testā pirms 10 gadiem labākais rezultāts bija 28.3 metri, sliktākais – vairāk nekā 34 metri. Tas ir ievērojams progress!

Avots: colesa.ru

Uz sausa ceļa seguma uzvarētājs ir cits: Continental ar 37.6 metriem, kam seko Nokian (38.5m), Formula (38.7m) un Hankook (38.8m), no līdera atpaliekot par aptuveni metru. Sarakstu noslēdz Nitto ar rezultātu 42 metri un Bridgestone ar 41 metru. Pirms 10 gadiem, rekords bija 43.8metri, savukārt maksimums vairāk nekā 50 metri. Atšķirība ir 15%, kas līdzinās automašīnas garumam!

Izcili un labi

Kopvērtējumā pirmo vietu ieņem Nokian Hakka Green2. Škoda ar šīm riepām parādīja lielisku saķeri uz slapja asfalta. Arī garos braucienos šīs riepas nodrošinās labu stabilitāti un gludu braukšanu. Otrajā vietā, atpaliekot tikai par 3 punktiem, ierindojas Continetal ContiPremiumContact 5. Iespaidīgs sniegums saķerē uz slapja ceļa seguma un pievilcīgi klusa braukšana. Trešo vietu ieņem Formula Energy riepas, un tāpat kā Nokian, arī šīs riepas būs piemērotas tāliem braucieniem, tāpat riepām ir pievilcīga cena. Visiem trim modeļiem novērojamas līdzīgas īpašības – ļoti laba manevrēšana uz sausa asfalta pat lielā ātrumā. Taču aukstā laikā uz slapja asfalta vilces spēks ievērojami samazinās, un tas ir satraucoši. 

Nākamie  izcilnieku kategorijā ierindojas Hankook Kinergy Eco2 un Nordman SX2 riepas, kuras var raksturot  kā labas riepas bez būtiskām kļūdām testa braucienos. Tāpat, abiem modeļiem ir ļoti labi rādītāji uz atdzisuša slapja seguma, kas ir vērtīgs plus rudenī un pavasarī. 

Kategoriju “Ļoti labas riepas” atklāj Goodyear EfficientGrip Performance. Tām ir ļoti laba vadāmība uz slapja asfalta ekstremālos manevros, taču tās tika novērtētas kā pārmērīgi stingras un saķere uz slapja ceļa ir vidēja, un ievērojami sliktāka aukstā laikā. Septīto un astoto vietu ieņem Yokohama BluEarth-A AE-50 un Dunlop SP Touring R1, iegūstot gandrīz identisku punktu skaitu. Tām ir vienāds saķeres un komforta līmenis, un abas ir klusas. Dunlop parādīja labāko rezultātu bremzēšanā aukstā laikā slapjos laikapstākļos.

Devīto vietu ieņem Toyo Proxes CF2. Tām ir augsts bremzēšanas sniegums, bet šķērsvirziena saķere bija diez gan vāja uz slapja afalta, to pašu var attiecināt arī par stabilitāti lielā ātrumā. Toyo kompensē šo ar iespēju ieekonomēt – tās vislabāk “ripo”, un arī aukstā laikā tām ir ļoti laba bremzēšana. 

Bridgestone Turanza T001 un Nitto NT860 iegūst zemākos bremzēšanas vērtējumus uz slapja un sausa asfalta vasarā, un eksperti norāda, ka tām ir mainīga vadāmība un stabilitāte. Atšķirība varētu būt tikai komfortā – Bridgestone būs nedaudz mīkstākas, līdz ar to skaļākas par Nitto. Bridgestone parādīja stabilāko saķeri uz slapja ceļa, kas praktiski nemainās temperatūras ietekmē. 

Avots: colesa.ru
 
Riepas1.lv zinošie konsultanti spēs Tev piemeklēt visatbilstošāko modeli, ņemot vēra Tavas vajadzības un braukšanas veidu. Ieskaties mūsu piedāvājumā!

Meklēt riepas

Saistītie raksti