Kad mainīt novecojušas riepas?
Atkarībā no braukšanas stila, biežuma un auto uzturēšanas apstākļiem, jaunas riepas var tikt lietotas no vienas līdz pat desmit sezonām.
Visas riepas agrāk vai vēlāk nolietojas. Pēc cik ilga laika tās ir jāmaina, ir atkarīgs no vairākiem faktoriem. Riepas nodilums, sezonas maiņa un braukšanas ieradumi, ir vieni no faktoriem, kas to ietekmē.
Lasi tālāk, lai uzzinātu vai arī Tev ir jāpievērš uzmanība sava
auto riepu maiņai!
Cik gadus riepas ir derīgas, pirms tās tiek uzskatītas par vecām? Šis ir jautājums, uz kuru nav konkrētas atbildes. Tas ir vairāku faktoru kopums, un autovadītājam pašam vajadzētu izsvērt riskus.
Saules gaisma, dažādi klimatiskie apstākļi, nepareiza uzglabāšana un
reta lietošana – šie ir daži no faktoriem, kas paātrina riepu novecošanu.
Ir ražotaji, kas iesaka ik pēc 6
gadiem veikt riepu maiņu tām riepām, kuras stāv bagažniekos, garažās un netiek
izmantotas, bet riepas, kuras tiek lietotas regulāri, obligāti būtu jāmaina ik
pēc 10 gadiem no to izgatavošanas datuma. Taču atkal tiem, kuri regulāri brauc
lielus gabalus ar lielu ātrumu, riepas vajadzētu mainīt ik pēc 6 gadiem. Turklāt
jo kvalitatīvākas riepas (bieži tas nozīmē dārgākas), jo ilgāk var braukt.
Lētākas- mazāk. Šeit viss izklausās ļoti sarežģīti, tāpēc mēs tomēr
rekomendējam ar vienām riepām (pat, ja vēl nav nodilis protektors) nebraukt
vairāk par 3-4 sezonām. Jābūt tomēr drošības rezervei...
Tāpat diemžēl, nav un nevar nemaz
būt precīzu testu, kas noteiktu, cik ilgi lietotas, vecas vai jaunas riepa
patiesībā ir derīgas. Ja tiek pirktas jau lietotas riepas, nav zināmi to
uzglabāšanas apstākļi. Riepām, kas pastāvīgi stāv saulainā, karstā klimatā, un,
ar kurām tiek braukts salīdzinoši reti, potenciāli ir vismazākais dzīves
ilgums, tādēļ tās daudz ātrāk sāk uzskatīt par vecām riepām. Savukārt, riepām,
kuras tiek glabātas garažā, un ar kurām tiek braukts regulāri, potenciāli ir
visilgākais mūžš.
Faktori, kas nosaka riepas mūžu, ir arī - vai riepas tiek regulāri mazgtātas, savukārt braukšana ar pārkrautu auto, kā arī neatgriezeniski bojājumi no bedrēm, apmalēm un citiem ceļu satiksmes apdraudējumiem - kaitē riepām. Tieši šo iemeslu dēļ, katras riepas dzīves ilgums ir atkarīgs no vides, kādā tā tiek lietota. Balstoties tikai uz riepu izgatavošanas datumu, to novecošanas pakāpi noteikt ir visai grūti.
Uzturēt riepas pie pareiza
spiediena ir svarīgākā lieta, ko vadītājs var veikt, lai novērstu riepas
paātrinātu novecošanu. Jo, braucot ar līdz galam nepiepumpētu riepu, var tikt
bojāta tās iekšējā struktūra! Vismaz reizi mēnesī ir japārbauda vai riepai nav
plīsumi, izpūties gaiss, nevienmērīgs nodilums vai arī “ pumpas” riepas sānos!
Padomi, kā pareizi uzglabāt riepu!
1.Pareizi uzglabāt riepas būtu
veritkālā stāvoklī tumšā un vēsa vietā, piemēram, garažā.
2.Ja garaža nav pieejama,
vērsieties autoservisos, kur glabāšanai ir piemēroti apstākļi, tādējādi
pagarinot riepas kalpošanas mūžu.
3. Reizi mēnesī riepa ir
jāpagriež, lai izvairītos no svara iedarbības uz vienu protektora punktu.
UZMANĪBU!! Pirkt riepas veikalā, kur tās ir tikušas uzglabātas ārpus telpām vai neventilējamos konteineros ir liels risks! Pastāv liela deformācijas iespējamība un/vai pat gumijas sastāva izmaiņas!
Un, protams, atgādinām!
Vasaras riepas ir
paredzētas lietošanai no 1.marta līdz 1.decembrim,taču riepu maiņu uz ziemas riepām ir jāveic no
1.demecbra līdz 1.martam!
Brauciet prātīgi un neaizmirstiet
pārbaudīt riepas!