Izvairies no bedrēm un to radītajiem bojājumiem automašīnai

Bedru radīti bojājumi ir pavasarī izplatīta lieta. Iebraucot bedrē, noteikti pārbaudiet riteņu stāvokli, piekari un automašīnas virsbūvi.
Izvairies no bedrēm un to radītajiem bojājumiem automašīnai
Foto: Shutterstock.com
Šis ir tas laiks, kad bedru jautājums kļūst īpaši aktuāls. Periods starp ziemu un pavasari mēdz būt biedējošs jebkuram autobraucējam, īpaši, palūkojoties uz Latvijas ceļu kopējo stāvokli. Bedres rodas ūdenim vai ledum nonākot ceļa seguma plaisās un pamazām vājinot augsnes slāni zem seguma. Intensīvas satiksmes rezultātā segums neiztur un rodas padziļinājumi, kurus zinām kā bedres. Lai nepārtraukti nebūtu jāapmeklē serviss, vienīgais risinājums ir būt uzmanīgiem un bedres apbraukt. Šajā bloga rakstā apskatīsim biežākos bojājumus, kuri rodas saskarē ar bedrēm.
Riepas
Riepas ir vienīgais saskarsmes punkts starp automašīnu un segumu, tāpēc neizbēgami tās saņem pirmo triecienu. Bedrēm mēdz būt asas malas, kuras sacaurumo vai sagriež gumiju, padarot riepu neizmantojamu. Bojājumi var rasties arī gaisa spiediena izmaiņu rezultātā. Riepai saspiežoties, gaisam nav kur izplesties, kā rezultātā riepa pārsprāgst. Lai no tā izvairītos un nebūtu jāmeklē tuvākais riepu serviss, riepām vienmēr jābūt piepumpētām atbilstoši ražotāja noteiktajam.
Foto: Shutterstock.com
Diski
Diska un bedres saskarsmes brīdī, trieciens un tā leņķis izdara nopietnu slodzi uz disku, to saliecot vai ieplaisājot. Saliektu disku pamanīt ir vienkāršāk, taču jāuzmanās ir tieši no plaisām. Nereti tās mēdz būt teju nemanāmas un ja disks ir netīrs, tad iespējams par bojājumu nemaz nezināsiet. Tas var būt potenciāli bīstami, jo turpinot ceļu ar šādu disku, vienā brīdī slodze var būt par lielu un novest pie katastrofāliem bojājumiem. Braucot pilsētas centrā, noteikti jāievēro distance no priekšā esošā transportlīdzekļa, lai laikus varētu pamanīt tuvojošās bedres. Ja tomēr gadījies kādā iebraukt, tad, iespējams, jāmeklē pieejamākais riepu serviss, lai noskaidrotu, kādā stāvoklī ir Jūsu auto diski un riepas.
Piekare un stūres iekārta
Piekare ir paredzēta tam, lai brauciens būtu salīdzinoši līdzens un tiktu absorbēti lielākā daļa triecienu. Diemžēl, arī piekarei ir savas robežas un pamatīgs trieciens to spēj neatgriezeniski bojāt. Šāds pēkšņs trieciens var ietekmēt atsperu stāvokli, kā arī stūres iekārtas darbību. Ļoti iespējams, ka tā ir izkustējusies no vietas un to var noteikt pēc automašīnas vadāmības – auto velk uz vienu pusi, stūres rats nav nocentrēts vai arī ar laiku parādās nevienmērīgs riepu nodilums.
Izplūdes sistēma
Izplūdes caurules stiepjas visā garumā zem šasijas, kas tās padara diezgan ievainojamas, ja ceļā nākas saskarties ar dziļāku bedri. Spēcīga trieciena gadījumā mašīnas apakša var atsisties pret segumu, radot caurumus izplūdes sistēmā, katalizatorā vai šasijā vispārīgi. Ja pēc izbraukšanas cauri bedrei parādās dīvaini trokšņi no auto apakšas vai arī izjūtams jaudas zudums, tad noteikti jādodas uz tuvāko servisa centru un jāpārbauda izplūdes sistēmas stāvoklis.
Foto: Shutterstock.com
Lielākoties uz ceļa tomēr manāmas neliela izmēra bedres, kuras nenodara nopietnus bojājumus, ja vien auto ir kārtībā. Vienmēr ir jāpārliecinās vai riepas ir piepumpētas atbilstoši prasībām un riteņi ir nobalansēti. Ja dzīvojat galvaspilsētā, tad meklējiet, kur ir Jums tuvākais riepu serviss Rīgā un pārliecinieties vai auto ir gatavs ceļam. Ja nepieciešams jauns riepu komplekts vai diski, tad riepu serviss – Riepas1, nodrošinās ar vajadzīgo!