Dzinēja pārkaršana un veidi, kā no tā izvairīties
Karstā laikā šis temats kļūst īpaši aktuāls. Labākais risinājums ir jau iepriekš izvairīties no problēmas rašanās, taču, ja tas atgadās – kā rīkoties?
Dzinēja pārkaršana un veidi, kā no tā izvairīties
Ir pienācis laiks, kad cilvēki dodas atvaļinājumā un nereti ieplāno garākus pārbraucienus ar automašīnu. Iespējams, esat uzmontējuši tikko pirktas vissezonas riepas un ar to viss beidzas. Tomēr nedrīkst aizmirst arī par dzinēja sagatavošanu. Braucot ar savu mašīnu varam būt drošāki par braucamā stāvokli, taču gadījumos, kad tāds ir jāaizņemas vai jāīrē, situācija var krasi atšķirties. Arī tai var būt uzmontētas jaunas vasaras vai vissezonas riepas, taču dzinējs nav ticis pārbaudīts. Lai atpūta nekļūtu par galvassāpēm, iepazīstinām ar pāris padomiem, kā rīkoties, ja pārkarst auto dzinējs.
Kā rīkoties, ja dzinējs pārkarst
Lai automašīnai nenodarītu lielākus bojājumus, labākais risinājums būtu to nogādāt servisā, kur mehāniķi parūpētos par auto tehnisko stāvokli. Ja šāda iespēja nepastāv, tad var sekot šīm norādēm:
Ja auto ir kustībā, tad to nekavējoties jāapstādina un jāizslēdz dzinējs;
Neatveriet pārsegu, līdz dzinējs nav atdzisis un temperatūras rādītājs neatrodas ārpus sarkanās zonas;
Pārbaudiet dzesēšanas šķidruma līmeni. Šķidruma tvertne pārsvarā atrodas radiatora tuvumā. Ja līmenis ir par zemu, to nepieciešams uzpildīt;
Pārbaudiet vai visas radiatora un dzesēšanas sistēmas šļaukas nav atvienojušās un nav manāmas noplūdes. Par to var pārliecināties šļauku saspiežot. Ja noplūdes nav, tad būs jūtama pretestība no iekšā esošā šķidruma;
Pirms vērt vaļā radiatora vāciņu, jāpārliecinās, ka tas nav karsts. To vislabāk vērt vaļā ar lupatu, novirzot prom no sevis vai kāda cita. Tāpat karstā radiatorā nedrīkst liet ūdeni, jo tas var novest pie saplaisājuša dzinēja bloka.
Foto: Shutterstock.com
Kā izvairīties no dzinēja pārkaršanas
Mūžsena gudrība vēsta, ka vienkāršākais veids kā risināt problēmas ir savlaicīgi izvairīties no to rašanās. Ja izbraukumiem uzmantojat savu automašīnu, tad noteikti sagatavojiet to garākiem pārbraucieniem, it sevišķi karstajā laikā. Jāpārbauda būtu gan vasaras vai vissezonas riepas, gan dzinēja tehniskais stāvoklis. Automašīnā ir vairākas sistēmas, kas radītas temperatūras regulēšanai. Motoreļļa ir paredzēta dzinēja kustīgo daļu eļļošanai, kas samazina berzi un uzkaršanu. Šis ir viens no iemesliem, kādēļ nepieciešama regulāra eļļas nomaiņa.
Foto: Shutterstock.com
Auto dzesēšanas sistēma sastāv no vairākām komponentēm – ventilatora, siksnas un šķidrumiem. Ar laiku šīs sistēmas darbība radīs nelielas skabargas un gružus, kuri ierobežo dzesēšanas šķidruma plūsmu. Tādēļ ir nepieciešams sistēmu ik pa laikam „izskalot”.
Ja dzinējs sāk karst brauciena laikā un apstāšanās ir ierobežota, iespējams rīkoties šādi:
izslēgt gaisa kondicionieri, jo tas izdara samērā lielu slodzi uz dzinēju;
ieslēgt sildītāju uz karstāko režīmu. Tas padarīs braucienu līdz apstāšanās vietai diezgan mokošu, taču novadīs karstumu no dzinēja.
Dzinēja pārkaršana var notikt negaidīti, tāpēc labākais variants būtu mašīnā glabāt pāris lietas, kas šādā situācijā var kļūt par vienīgo glābiņu. Par ļaunu nenāk, ja līdzi ir paņemta kāda lieka pudele ar dzesēšanas šķidrumu, instrumentu komplekts, lukturītis un ūdens.
Lai pārliecinātos kādā stāvoklī ir Jūsu auto ritošā daļa un vasaras vai vissezonas riepas, apmeklējiet Riepas1 servisa centrus Rīgā, kā arī citās pilsētās! Ja meklējat vienu riepu komplektu visam gadam, tad Riepas1 veikalos atradīsiet vissezonas riepas plašā izvēlē.