Kravas auto un autobusu riepas

Kravas automašīnu, autobusu, piekabju un puspiekabju riepas plašā izvēlē par pievilcīgām cenām

Kravas automašīnu un autobusu riepu iedalījums

Izvēloties kravas automašinu un autobusu riepas, primāri jāņem vērā divi galvenie faktori: apstākļi, kādos riepu paredzēts izmantot un to, uz kuras transporta līdzekļa ass riepu nepieciešams uzstādīt. Dažādam pielietojaumam paredzētām riepām ir atšķirīgas priekšrocības un uzbūve, tāpēc pareiza to izvēle ietekmēs gan kalpošanas laiku, gan veiktspēju noteiktos apstākļos.

Iedalījums pēc asīm

Tiek izdalītas stūrējošā ass (izņemot komunālservisu transportu) riepas, szenošā ass riepas, piekabes / puspiekabes ass riepas un universālās riepas, kas derīgas visām asīm.


Iedalījums pēc ceļa apstākļiem

Neapšaubāmi, liela nozīme ir apstākļiem, kādos riepas pardzēts ekspluatēt. Piemēram, pilsētas autobusiem vai preču piegādes transportam nākas bieži bremzēt un atkārtoti uzsākt braucienu, kamēr darbam karjerā svarīgāka ir riepu izturība pret mehāniskiem bojājumiem.

  • Riepas reģionāliem pārvadājumiem
  • Riepas maģistrāliem pārvadājumiem
  • Pilsētas transporta riepas
  • Bezceļu un on/off road riepas
  • Ziemas riepas

Ievērojama degvielas ekonomija

Izvēloties riepas savam autoparkam, energoefektivitāte viennozīmīgi ir svarīgs aspekts, kas ļauj būtiski ietaupīt līdzekļus. It īpaši laikā, kad dīzeļdegviela kļūst aizvien dārgāka.

Ietaupi līdz 60% degvielas!

Dzenošās un piekabes asis patērē vairāk nekā 85% no visa vilcēja vilces spēka. No 35% līdz 60% no degvielas patēriņa rada rites pretestība. Šīs vērtība mainās, atkarībā no riepu lietošanas veida un to skaita - vilcējam ar puspiekabi un vilcējam ar piekabi izvēlēto riepu ietekme uz degvielas patēriņu ir jūtami atšķirīga.


Kravas riepu iegriešana

Visas Riepas1.lv piedāvājumā esošās jaunās kravas automašīnu riepas ir iegriežamas. Šī procedūra ļauj riepas izmantot vairākkārt, samazinot to izmaksas. Precīza informāciju (cik dziļi griezt, cik platam jābūt asmenim, kuras rievas ir paredzēts iegriešanai) par šo procesu iespējams iegūt attiecīgā ražotāja mājas lapā.

Kā atšķirt radiālās un diagonālās riepas?

Radiālajās riepās visi kordu slāņi ir uzklāti perpendikulari rotācijas asij, t.i. virzienā no centra. Diagonālās struktūras riepu slāņi klājas pāri cits citam 45-55 grādu leņķī. Ārēji šīs uzbūves atšķirības ir nosakāmas vienīgi pēc atšķirīga pieraksta: radiālo riepu izmērā ir burts “R”, kamēr diagonālo – svītriņa.


Noteikumi, braucot uz Skandināvijas valstīm ziemā

Skandināvijā kravas automašīnām un autobusiem ziemā ir jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, kurām ir noteikts minimālais protektora dziļums, kā arī, tām jābūt ar M+S vai 3PMSF marķējumu. Tomēr prasības dažādās valstīs atšķiras.

...

Noderīga informācija

Zemāk uzskaitīti daži būtiskākie fakti, kas attiecas uz kravas riepu izmantošanu. Piemēram, vai zinājāt, ka sabojātu riepu dēļ autovadītāji (MC) var saņemt sliktus atbilstības, drošības un atbildības (CSA) rādītājus?


MK noteikumi paredz, ka minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums laikposmā, kad CSN neparedz obligātu ziemas riepu lietošanu, autobusiem (M2, M3 kategoriju transportlīdzekļiem) ir 2 mm, bet kravas automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5t, un to piekabēm (puspiekabēm) jeb N2, N3, O3, O4 kategoriju transportlīdzekļiem –1,6mm.

Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, jebkurām riepām, kas uzstādītas autobusiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5t ir 3mm, bet jebkurām riepām, kas uzstādītas citiem automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5t – 2 mm.

Atkarībā no konstatēto trūkumu vai bojājumu ietekmes uz satiksmes drošību un vidi tiem var piešķirt šādus vērtējumus: 1. vērtējums – sīks trūkums vai bojājums, kas būtiski neietekmē transportlīdzekļa drošību vai ietekmi uz vidi, un citas sīkas neatbilstības; 2. vērtējums – būtisks trūkums vai bojājums, kas var ietekmēt transportlīdzekļa drošību, pasliktināt ietekmi uz vidi vai apdraudēt pārējos satiksmes dalībniekus, vai citas nozīmīgākas neatbilstības; 3. vērtējums – bīstams trūkums vai bojājums, kurš tieši un tūlītēji apdraud ceļu satiksmes drošību vai ietekmē vidi un kura dēļ aizliegts transportlīdzekli izmantot uz koplietošanas ceļiem.

MK noteikumu 58. punkts paredz, ka būtiski vai bīstami trūkumi vai bojājumi jānovērš pirms transportlīdzekļa turpmākas izmantošanas uz koplietošanas ceļiem. Savukārt, ja bīstamus trūkumus vai bojājumus nav tehniski iespējams novērst uz vietas, transportlīdzekļa vadītājs, izmantojot evakuatoru vai velkot cietajā sakabē, nogādā transportlīdzekli tuvākajā stāvvietā vai remonta vietā.